Thursday, September 12, 2013

Apabila nasib di tangan manusia

Assalamualaikum


aku berfikir, bagaimana nasib masa depan kita ditangan manusia lain... di mana jika manusia tu tukar sebarang keputusan, maka hidup kita pun akan bertukar 360 darjah...

pernah fikir macam tu tak?

macam pengalaman aku satu masa dulu.. disebabkan keputusan manusia lain, aku mungkin tidak berada di tempat aku sekarang... mungkin aku masih menganggur atau mungkin habis je master aku kembali bekerja di kilang...

tapi alhamdulillah.... Allah izinkan aku untuk dapat apa yang aku ada sekarang....

tetapi lain pula yang terjadi pada individu lain... apabila masa depan diorang dipertaruhkan akibat 'kedegilan' manusia lain yang tak boleh bertolak ansur...

mungkin la sebab diorang tu bukan sesiapa bagi manusia terbabit... so apa nak kisahkan... 

aku bersimpati dengan individu2 terbabit... sangat kesian... 

dunia memang tak adil kan...?

0 comments:

Post a Comment