Saturday, September 21, 2013

Short form

A few days ago aku ada la iklankan baju2 terpakai kat fb berkaitan preloved item ni...

Dalam 12 helai pakaian aku tu, 7 daripadanya dah dibeli... antara semua tu ada la 2 baju kurung...

Aku beli baju kurung tu dalam seratus lebih juga sepasang. Tapi pakai baru sekali. Tak selesa sebab besar sangat.

Nak dijadikan cerita ada la seorang ni beli.. mula dia nak beli la dengan item2 lain. Bila aku bagi total harga dia kata mahal... bayangkan dari total rm120, dia suruh aku let go dengan rm65 je.. untuk 4 barang. Di mana sepasang baju kurung tu dia ambil dalam rm30 je...

Jenuh la dok nego dengan dia... actually sakit hati juga.. macam ni memang aku tak boleh jadi online seller... huh...

Dah la aku let go baju kurung tu dengan rm40..

Kemudian aku stick juga dengan harga aku.

Lastly dia ambil sepasang je baju kurung. Dia kata kat aku kalo guna reg post boleh kurang lagi tak.

Aku ingat reg tu stands for regular. So aku bagi la kat dia rm35...

Rupanya reg tu stands for register... hok aloh...

Guna short form bagai aku faham... dia siap kata kalau dengan seller lain diorg faham je...

Haishhh aku angin juga cakap dengan dia sorg... banyak songeh... yg lain beli barang senang je...

So nak buat macam mana.. aku dah pos pun barang tu guna pos biasa.. haha.. tak tahu la sampai ke tak...

Aku siap kata kat dia

"Sometimes short form ni boleh menyebabkan miscommunication"

8 comments: